Schnell László az 1933-34-es tanévben kezdte középiskolai tanulmányait a nyolcosztályos Pécsi Magyar Királyi Középiskolai Tanárképzőintézeti Gróf Széchenyi István Gyakorló Reáliskolában. Később a reáliskolából gimnázium lett.
Abban az időben az volt a szokás, hogy a nevesebb iskolák a tanév végén közös értesítőket vagy évkönyveket adtak ki, amelyekben összefoglalták a tanév fontosabb történéseit és ismertették a diákok osztályzatait.
Schnell László a középiskolában színjeles (1-es) tanuló volt.
Hóman Bálint m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter 27.000/1938. IV. számú rendelete Horthy Miklós ösztöndíj
létesítéséről rendelkezik, amelynek célja: a szegénysorsú, magyar állampolgár, tehetséges, szorgalmas és nemzethű középiskolai, középfokú iskolai tanulók, egyetemi és főiskolai hallgatók, valamint tudományos (művészeti) szolgálatot teljesítő gyakornokok tanulmányainak, illetőleg képzésének rendszeres támogatása
.
※Az Ösztöndíj élvezetében a pályázó csak akkor részesíthető, ha:
a) sem a pályázónál, sem a törvény értelmében eltartásra kötelezett hozzátartozójának (szülőjének, gyámjának) számottevő vagyona nincs és jövedelme nem elegendő arra, hogy iskoláztatásának, illetőleg tudományos (művészeti) továbbképzésének tartama alatt gondoktól mentes megélhetését és ilyképen tanulmányainak zavartalan folytatását biztosítsa,
b) középiskolai tanulmányi előmenetele általános jeles, vagy legalább is általános jó ugyan, de emellett valamely tantárgyból, tantárgycsoportból különösen kiváló;
※Az Ösztöndíjban részesitett közép- vagy középfokú iskolai tanulók és egyetemi (főiskolai) hallgatók ösztöndíjukat az adományozástól kezdve az iskolai (egyetemi, főiskolai) tanulmányaik befejezéséig, illetőleg a képesítő oklevélnek szabályszerű rendes időben való megszerzéséig élvezik, ha a jelen rendelet 4. §. (1) pontjában foglalt, az Ösztöndíj elnyeréséhez előirt feltételek egyike sem szűnik meg időközben.
Schnell László ötödikes középiskolásként elnyerte az ösztöndíjat, és nyolcadikos koráig folyamatosan megkapta az évi 200 pengőt.
Vezető szerepet vállalt az önképzőkörökben. Diákpályázatai a műszaki érdeklődését mutatták.
※Jó középiskolába jártam, szerettem és értettem a reáltárgyakat meg a műszaki tárgyakat, a humanisztikában viszont passzív voltam, nehézkesen fogalmaztam a magyar dolgozataimat. Szinte nyilvánvaló volt, hogy a műegyetemre jövök.
[Beszélgetés dr. Schnell Lászlóval (1976.)]